Informační centrum

Toulky Novoměstskem: Přes krásné vyhlídky ke stopě velikána

/ Lucie Příhodová

Poslední krásné dny musíme využít k procházkám…

Dnes zamíříme pro místní známou, pro turisty méně známou skálu… Jedná se o Vávrovu skálu, kterou najdete nad obcí Pohledec, u hlavního tahu Nové Město na Moravě – Jimramov. Vydejte se po luční cestě podél ohradníků, skálu neminete.  Místními nazývaná „Vávrovka“ byla vyhlášena památkovou rezervací a nabízí krásné výhledy na Nové Město a okolí. Vyhledávají ji jak turisté, tak amatérští horolezci.
Od skály se vydáme zpět k hlavní silnici a sejdeme kousek po silnici směrem na Jimramov, první odbočkou doprava do lesa. Napojíme se na zelenou turistickou značku. Tuto části mimo jiné také protíná NS po stopách posledního vlka a Cyrilometodějská stezka. Značka nás zavede ke stopě našeho velikána, Járy Cimrmana, který má na tomto místě památník. Na betonovém podloží najdete otisk jeho chodidla a můžete tak porovnat se svým. Pokračovat můžete dál po zelené značce a dojdete k Zuberskému rybníku. Podzimní krajina vám nabídne zase úplně jiný pohled nejen na tento krásný kout Novoměstska. Po napojení na modrou se dostanete do Zubří a poté můžete pokračovat do Nového Města.

A pozor! Pokud se chcete pochlubit se svým tipem na super výlet do přírody, mrkněte na web Koruny Vysočiny (přikládáme i banner), pročtěte pravidla a můžete si zasoutěžit o krásné ceny.

Podzimní výlety – korunavysociny.cz

Informační centrum

Vratislavovo náměstí 114
592 31 Nové Město na Moravě

Naši partneři

point_upgrade_2022_vectorKoruna Vysočiny 03Cyklisté vítániicko-grenČEZKzN_banner_250x250