Informační centrum

Destinační společnost Koruna Vysočiny má nové vedení

/ Tereza Orosová

Koruna Vysočiny, destinační společnost na podporu cestovního ruchu, změnila s novým rokem své vedení. V čele kanceláře stojí Olga Königová. Jaké má plány do budoucna …

Destinační společnost Koruna Vysočiny má nové vedení

Koruna Vysočiny, destinační společnost na podporu cestovního ruchu, změnila s novým rokem své vedení. V čele kanceláře stojí Olga Königová. Jaké má plány do budoucna a zasáhla je nějak pandemie koronaviru? Odpovědi přinášíme v následujícím rozhovoru:

Z Vysočiny nepocházíte. Jak jste ji objevila?

Jsem ze Slovenska, ale s manželem jsme bydleli v Brně. A jako správní Brňáci jsme i my jeli na prodloužený víkend na Vysočinu. Dodnes si pamatuji, jak jsem byla uchvácena krásou zdejšího regionu. Připomínal mi můj rodný kraj. Po pár dnech jsme věděli, že se sem přestěhujeme a do roka se tak skutečně stalo. Nyní bydlíme v Bystřici nad Pernštejnem.

Jak jste se dostala k cestovnímu ruchu?

Po mateřské dovolené jsem nastoupila jako asistentka starosty Bystřice nad Pernštejnem Karla Pačisky. Po dvou letech jsem byla přeřazena na pozici referenta Turistického informačního centra, kde jsem měla na starosti vnější vztahy a propagaci města.

Jedním z vašich úspěchů je to, že Bystřicko vyhrálo v roce 2010 soutěž EDEN…

Myslím si, že byla velká odvaha se vůbec přihlásit. Bystřicko tehdy vůbec nikdo neznal. Dokonce jsem se setkala s tím, že si nás pletli s Bystřicí pod Hostýnem. Velkou výhodou bylo, že jsem zde nevyrůstala, takže jsem neměla „provozní slepotu“ a viděla tudíž region očima turisty. Navíc díky působení na městském úřadu jsem měla přehled o tom, kolik zajímavých projektů zde bylo pro zlepšení regionálního turistického ruchu vytvořeno. Mým úkolem bylo jen popsat to, co vidím a co jsem cítila, když jsem na Bystřicku byla na dovolené. A zástupci poroty z Ministerstva pro místní rozvoj a agentury CzechTourism viděli přesně to, co jsem viděla já.

Od února 2020 jste se vrátila k cestovnímu ruchu. Proč Koruna Vysočiny?

O destinačním managementu jsme mluvili již v roce 2010, ale nebyli jsme zcela připraveni. Navíc začala realizace dalších důležitých projektů v cestovním ruchu a bylo potřeba soustředit veškerou sílu tímto směrem. Tím chci říct, že myšlenka propagace regionů, které mají společnou historickou návaznost musela uzrát. Hrozně jsem Koruně Vysočiny na dálku fandila a přála jí, aby to rozjela ve velkém. A letos Koruna Vysočiny hledala nového manažera, který by celou destinaci posunul dál….

Jaké máte z vaší pozice cíle?

První důležitou fázi existence destinačního managementu máme za sebou. Bylo důležité vše připravit, správně načasovat a prověřit správnost rozhodnutí vytvoření projektu Koruna Vysočiny. Cílem druhé fáze je zpracovat dosavadní pětileté zkušenosti, bilancovat a následně přijmout opatření, která z Koruny Vysočiny vytvoří homogenní celek fungující na principu vzájemně prospěšné spolupráce. Právě tato spolupráce a propojení je alfou a omegou celého projektu. Letošní rok bude více administrativní než roky předešlé. Čeká nás certifikace, aby se z Koruny Vysočiny stala řádná destinační oblast uznávaná Ministerstvem pro místní rozvoj. Cílem destinace je tedy vytvořit fungující platformu, naplnit principy komunikace, kooperace a koordinace, které jsou základem pro efektivní destinační spolupráci. Již v minulosti naší oblastí rezonovala myšlenka jednotných turistických karet. V rámci letošního roku budeme připravovat jednotlivé kroky a propojovat subjekty v cestovním ruchu s cílem ji vytvořit.

Co je největší výzvou?

Mým velkým vzorem jsou turistické destinace v Rakousku, kde zmiňovanou 3K platformu naplňují. Je mi jasné, že nemůžeme dohnat něco, co se v Rakousku vytvářelo desítky let, ale když se o to ani nepokusíme, bude nás to mrzet.

Jak váš region zasáhla aktuální situace související s pandemií koronaviru?

Myslím si, že jako každý jiný. Zastavil se cestovní ruch, pohyb, místa zůstala opuštěná. Všichni čekáme, co bude. Zajímavý okamžik nastal na sociálních sítích. Mnoho místních občanů se na ně snaží dávat fotky ze svých procházek v přírodě, vkládají zajímavé fotografie z míst, která nejsou všem zcela známá. Mám pocit, že si více uvědomujeme to štěstí, že žijeme v tak nádherné krajině, obklopeni přírodou.

Ovlivní to nějak naplňování vašich cílů?

Pandemie koronaviru ovlivnila snad každého člověka. Naše cíle a plány přesto pořád zůstávají. Naopak, cítíme větší zodpovědnost za jejich plnění. Jsme destinace, která se může pochlubit památkou UNESCO a čistou přírodou. Získali jsme několik unikátních titulů, ale přesto jsme stále relativně málo navštěvovaným regionem. Přes nepřízeň současných dní, věřím ve světlejší budoucnost. Význam domácího cestovního ruchu vzroste. Musíme být připraveni nabídnout našim občanům dobrý servis, vynikající nabídku a zejména pohodu, kterou si po těchto dnech zaslouží každý z nás.

Pomáháte nyní i v jiných oblastech?

Koruna Vysočiny využila svého postavení a ve spolupráci s charitou ve Žďáru nad Sázavou jsme nabídli zajistit po dobu mimořádných opatření pomoc seniorům. Vytvořili jsme letáky, koordinujeme spolupráci se samosprávami, skauty a dobrovolníky. Můj den v tuto chvíli vypadá zcela jinak. Prvních osm hodin pracuji jako koordinátor celé akce a také osobně nakupuji seniorům a vyzvedávám léky. A až odpoledne se věnuji cestovnímu ruchu. Je to sice velmi náročné, ale právě od toho tu jsme – být nápomocni. Vytvořili jsme systém dobrovolníků pro starosty obcí v Koruně Vysočiny. Využili jsme našich schopností v on-line světě a marketingu a vyzvali jsme ke spolupráci občany. Taky sbíráme ušité roušky a vozíme je potřebným. Mnoho majitelů hotelů a penzionů se nám přihlásilo, že mají látky z povlečení, ze kterého šijeme.

Jakým způsobem se plánujete vyrovnat s následky této situace?

Můj plán je jednoduchý. Původní termín certifikace, který jsme si stanovili na podzim, jsem přesunula na jaro. V současné době také pracuji na možnostech získání dotací pro cestovní ruch a připravuji marketingové kampaně pro zviditelnění naší destinace. Nedokážu odhadnout jak těžký dopad na ekonomiku bude mít současná situace. Snažím se, aby Koruna Vysočiny byla připravena, až nastanou lepší časy. A ty nastanou!

Více informací poskytne Oľga Königová, ředitelka.

Koruna Vysočiny, z.s., kancelář managementu destinace

Příční 405, 593 01 Bystřice nad Pernštejnem

tel.: 776 308 072

kancelar@korunavysociny.cz

www.korunavysociny.cz

http://www.facebook.com/korunavysociny

 

 

Informační centrum

Vratislavovo náměstí 114
592 31 Nové Město na Moravě

Naši partneři

point_upgrade_2022_vectorKoruna Vysočiny 03Cyklisté vítániicko-grenČEZKzN_banner_250x250